Ny patient

Første gang du besøger os er det vigtigt, at vi får din e-mailadresse og mobilnummer så vi har mulighed for at kontakte dig.

Du bedes kontakte din tidligere læge eller give samtykke til at vi indhenter tidligere journal.

Hvem er jeg tilknyttet?

Du vil frit kunne vælge mellem lægerne, når du bestiller en tid. Vi anbefaler, at man ser den samme læge fra gang til gang og at personer der har behov for regelmæssig kontakt i lægehuset får tilknyttet fast læge.

Ved akut sygdom vil du som udgangspunkt få hos den af lægerne, der har det akutte program den pågældende dag.

Er der telefontid?

Der er dagligt telefontid ved sekretæren eller praksisassistenter (medicinstuderende) fra kl. 8.00 til kl. 14.30. Lægerne begynder arbejdet i konsultationen allerede fra kl. 8.00, hvilket mange patienter har ønsket. Derfor sidder lægerne ikke med i telefontiden.

Hvis der er tale om en problemstilling, som kræver, at lægen involveres, vil sekretær eller praksisassistenter altid kunne få fat i en læge og ved behov få lægen til at ringe tilbage til dig. Der vil stadig være mulighed for at komme i kontakt med lægehuset ved akut sygdom hele dagen på akuttelefonen. Du kan stadig, via hjemmesiden, stille spørgsmål til lægerne og personalet, bestille/aflyser tider og bestille medicin. Medicin kan også bestilles via app’en “Min Læge” eller Medicinkortet vha. smartphone.

Vanedannende medicin kræver fremmøde. Se særlig information herom.

Hvordan kan jeg kommunikere med lægen?

For bedst muligt at kunne hjælpe dig, vil vi sætte stor pris på, at du er oprettet med korrekt mail og telefonnummer i vores system. Vi besvarer spørgsmål, som sendes på mail via vores hjemmeside eller Min Læge app’en hurtigst muligt, og bestræber os på, at der altid er svaret inden for 3 hverdage. E-mail egner sig derfor IKKE til akutte henvendelser, hvor der er behov for svar samme dag.
Du kan i telefontiden altid ringe til vores sekretær.